{ Google Chrome și reclamele intruzive }

Înapoi în site-ul principal

Google Chrome și reclamele intruzive



„Intenționăm să nu mai afișăm reclame în Chrome, inclusiv cele deținute sau difuzate de Google, pe site-uri care nu respectă raportul 'Standardele pentru reclame mai bune' (Better Ads Standards), începând cu anul 2018”, zice Google pe blogul oficial Chromium.
Chestia cu „inclusiv cele deținute sau difuzate de Google” e o dulce copilărie, un puseu de concentrat de marketing, dar zâmbind și trecând peste asta, să vedem...
Ce înseamnă „Better Ads Standards” ?
Toate reclamele de tip pop-up, reclamele care rulează automat clipuri video cu sunet, reclame care acoperă tot ecranul şi dispar după un anumit timp sau cele care acoperă mai mult de 30% din ecran NU se incadreaza in acest standard.
Chrome dă o lovitură grea pieței de advertising, care va fi resimțită cu atât mai mult, cu cât are o pondere în căutări mai mare de 50%, în condițiile în care deja programe de gen UBlock sau AdBlocker există, sunt populare și sunt foarte folosite.
Pâna una alta, Google mai dă o șansă celor care fac un ban din afacerea asta (și nu sunt puțini !) lansând programul Ad Experience Report care permite verificarea conformității unei reclame conform standardelor "Better Ads Standards".
Este o veste bună ?
Depinde cine întreabă. Pentru utilizatori în mod sigur că da. Pe internetul românesc abundă site-urile la care conținutul real este ascuns dupa multe pop-uri enervante, active la trecerea involuntară a cursorului peste ele, video-uri care ruleaza simultan (!), și câte năzbâtii aiurea, ferestre care iți acoperă ecranul când ți-e lumea mai dragă, toate astea probabil vor fi uitate în curând, dar... industria nu-i asa, merge înainte, trebuie să traiască. Așa că advertiserii și publisherii vor avea un pic de furcă pâna vor găsi noi soluții de a impinge în fața clientului marfa promovată. Și să nu uităm că și Google și Facebook tot din reclame trăiesc, deci...
Aștept deci cu interes ziua de 15 februarie, care 'pe surse', zice-se că ar fi momentul zero de când ar începe această campanie. Aștept să văd cum vor reacționa siturile noaste, ce tactică și tehnologie vor adopta. Sau pur și simplu, în spiritul clasic, mioritic vor ignora problema, pănă când nu-i va arde la buzunar scăderea încasărilor :-).
Problema e dură, pentru că se pare că o singură reclamă considerată neconformă, pe o pagină, duce la blocarea afișării și a celorlalte reclame pe acea pagină, o mișcare deșteaptă gen „divide et impera” a lui Google, mișcare ce va face ca publisherii să fie foarte selectivi cu reclamele advertiserilor afișate pe pagina lor.
Iar cele mai conforme reclame vor veni, :-) ați ghicit, de la Google...
Lista completă a reclamelor considerate neconforme, care vor fi blocate de Chrome, se poate accesa AICI.

Înapoi în site-ul principal


RIGOARE ȘI IMAGINAȚIE